Göz Sağlığı İçin İyi Besinler

Havuç, gözlerinize yardımcı olduğu bilinen en iyi yiyecek olabilir. Ancak diğer yiyecekler ve besinleri, yaşlandıkça görme yeteneğinizi canlı tutmak için daha önemli olabilir.

C ve E vitaminleri, çinko, lutein, zeaksantin ve omega-3 yağ asitlerinin tümü göz sağlığında rol oynar. Göz merceğinizin bulanıklaşması olan kataraktı önlemeye yardımcı olabilirler. Ayrıca, yaşlandığınızda görme kaybının en olası nedeni olan yaşa bağlı makula dejenerasyonu (YBMD) ile savaşabilirler.

Elizabeth J. Johnson, “Görmeye yardımcı olduğunu bildiğimiz besinleri yiyeceklerden almak her zaman en iyisidir” diyor. Boston’daki Tufts Üniversitesi’nde araştırma görevlisi ve doçent. “Yiyecekler, yardımcı olabileceğinin farkında olmadığımız birçok başka besin içerebilir.”

Önerilen makale: güneş gözlüğü çerçeve çeşitleri hakkında bilgi almak ve yeni moda ürünlere ulaşmak için ilgili sayfayı ziyaret edebilirsiniz.

İşte sağlıklı gözlerin deneyebileceği bazı güçlü yiyecekler.

Ispanak ve Karalahana
Antioksidanlar, güneş ışığı, sigara dumanı ve hava kirliliği gibi şeylerden kaynaklanan göz hasarlarına karşı koruma sağlar. Bu yapraklı yeşillikler, gözler için en iyi iki lutein ve zeaksantin ile yüklenir.

Johnson, “Gözünüzün merceğine ve retinasına giriyorlar ve zararlı görünür ışığı emdiklerine inanılıyor” diyor.

Çoğu insan bu iki besinden yoksundur, ancak bu kolay bir düzeltmedir.

Johnson, “Bir hafta boyunca 10 onsluk pişmiş bir donmuş ıspanak bloğu yemek, yaşa bağlı göz hastalığı riskinizi azaltmanıza yardımcı olacaktır” diyor. Kale bu besinleri ikiye katlar. Karalahana, brokoli ve kivi ve üzüm gibi parlak renkli meyveler de onları almanın yollarıdır.

Greyfurt, Çilek ve Brüksel Lahanası
C vitamini en iyi antioksidandır. Bu besinler en iyi C vitamini kaynakları arasındadır. Günde yarım greyfurt ve bir avuç Brüksel lahanası veya çilek (yarım bardak) yiyin ve hazırsınız. Papaya, portakal ve yeşil biber diğer iyi kaynaklardır.

Tohumlar, Kuruyemişler ve Buğday Ruşeymi
C ve E vitaminleri, sağlıklı dokuyu güçlü tutmak için birlikte çalışır. Ancak çoğumuz yiyeceklerden gerektiği kadar E vitamini alamıyoruz. Küçük bir avuç ayçekirdeği alın veya büyük bir destek için salata sosunuzda bir çorba kaşığı buğday tohumu yağı kullanın. Badem, ceviz ve bitkisel yağlar da iyi kaynaklardır.

Hindi, İstiridye ve Yengeç
Sadece iki istiridye, gözünüzün retinasını en iyi şekilde çalışır durumda tutan günlük çinkodan fazlasını verir. Hindili sandviç de harika bir kaynaktır. Çinko ayrıca diğer etlerde, yumurtalarda, yer fıstığında ve kepekli tahıllarda da bulunabilir.

Somon, Sardalya ve Ringa Balığı
Kalbinizi ve beyninizi sağlıklı tutan omega-3 yağ asitleri, iltihapla savaşarak ve hücrelerin daha iyi çalışmasına yardımcı olarak gözlerinizi de koruyabilir. Haftada en az iki porsiyon soğuk su balığı yemeyi hedefleyin. Somon, sardalya ve ringa balığı en fazla omega-3’e sahiptir, ancak pisi balığı, pisi balığı ve ton balığı da iyi kaynaklardır.

Havuç, Kabak ve Tatlı Patates
Beta karoten için koyu turuncu ve sarı sebze ve meyveleri unutmayın. Gece körlüğünü önlemeye yardımcı olan A vitaminine dönüşür. Küçük bir tatlı patates, bir havuç veya bir kase balkabağı çorbası sizi güne hazırlar. Kış kabağı, lahana ve kırmızı biber diğer önemli kaynaklardır.

Yaşlandıkça Göz Sağlığı İçin Takviyeler
Yaşa bağlı makula dejenerasyonu (YBMD) varsa veya risk altındaysanız, onu yavaşlatmaya veya kötüleşmesini önlemeye yardımcı olabilecek vitamin takviyeleri vardır. Formülü test eden ve ince ayar yapan Yaşa Bağlı Göz Hastalığı Çalışmalarından sonra AREDS formül takviyeleri olarak adlandırılırlar. Takviyeler, daha önce bahsedilen gıdalardaki besinlerin çoğunun yüksek dozlarını birleştirir.

AREDS 2 adlı en yeni sürüm, özellikle çok az lutein ve zeaksantin alıyorsanız iyidir. Sigara içiyorsanız veya yakın zamanda bırakmışsanız da güvenlidir, çünkü içinde beta karoten yoktur. Çok yüksek dozlarda beta karoten, akciğer kanseri olma şansınızı artırabilir.

AREDS 2 formül takviyelerini reçetesiz satın alabilirsiniz, ancak önce göz doktorunuzla konuşun. Bazı insanlar yüksek dozda antioksidan almamalıdır.

Uzmanlar, AREDS 2 takviyesinde aynı yüksek seviyedeki besin maddelerini tek başına yiyeceklerden almanın zor olduğunu söylüyor. Monica L. Monica, MD, PhD, Amerikan Oftalmoloji Akademisi’nin klinik sözcüsü, fazladan C veya E vitamini almak gibi kendin yap yaklaşımından kaçınılması gerektiğini söylüyor. “AREDS formülünü arayın” diyor. “Bu özel kombinasyonun işe yaradığını biliyoruz.”

AMD’niz yoksa, takviyenin bunu önleyeceğine dair bir kanıt yoktur. 60’larınızdaysanız ve ailenizde AMD öyküsü varsa, Monica göz doktorunuza başka takviyeler alıp almama konusunda danışmanızı tavsiye ediyor.